Så här marknadsför du din konsert på egen hand

Har du en konsert på kommande som du vill marknadsföra? Bekanta dig med våra anvisningar för att ge din konsert bästa möjliga synlighet.

Marknadsföring av evenemang i Konstuniversitetets kanaler

Du kan informera om ditt evenemang i våra kanaler, till exempel i form av ett blogginlägg eller en Instagram-takeover.

Facebook-evenemang

Kommunikationen skapar Facebook-evenemang för konserter med inträdesavgift. För övriga konserter kan du skapa ett Facebook-evenemang själv och skicka den färdiga evenemangslänken till kommunikationen på siba.viestinta@uniarts.fi.  Vi skickar sedan en förfrågan om medorganiserande till evenemangets arrangör, varefter evenemanget då också kommer att synas för över 20 000 följare av kontot facebook.com/Sibatapahtumat.

Sanoman Menokone

Kommunikationsavdelningen skapar evenemangsannonser på Sanoman Menokone för konserter med inträdesavgift. För övriga konserter kan du skapa en evenemangsannons själv. Vem som helst kan anmäla evenemang till Menokone som Helsingin Sanomat upprätthåller. Evenemangen visas både i den elektroniska kalendern och i den tryckta tidningen. Det lönar sig att göra evenemangsanmälan senast en vecka före konserten.

Kommunikationen sköter alla evenemangsannonser för Menokone fram till slutet av december 2024.

Evenemangskalendern Myhelsinki.fi

Helsingfors stads evenemangskalender myhelsinki.fi fungerar liknande som HS Menokone. Anvisningar för att skapa ett evenemang. (På finska)